Lilypie First Birthday tickers

♥♥♥ ini belog cik chee quey ♥♥♥

My photo
i am fauzan wifey. alysha mommy & sawaladi daughter. i know what is the best for my family and for my beloved princess nuralysha soffiya. bcause i always believe that mommy know the best.

Saturday, April 28, 2012

nak mansuhkan ptptn?

Assalammualaikum

Hye fellas

Kbelakangan ni aku agak emosi psal isu hangat kt malaysia.klu smlm aku dh post sal bersih , arini ati aku gatal nk ckp sal ptptn lak.


Act aku xphm pe la yg dorg nk sgt mansuhkan ptptn? Apa untungnya weh? Kbanyakan yg mnyokong agenda pmansuhan ptptn ni adalah dr golongan yg dh selamat pon pakai duit ptptn ni.korg caya x? Weh..dah pnjam tu retila bayo.aku pn pnjam gak tpksa bayo gak tp xdelah emosi nk suh mansuh ptptn.time pnjam dlu xde plak ko nk kecoh suh mansuhkan?


Ok klu flashback blk, ptptn xpernah paksa korg pnjam ngan dorg weh.kita yg sukarela isi borg, mnta pengesahan sana sini sbb nk dptkan ptptn.klu xdpt mula la nk hangin satu badan.korang blaja tu pon guna duit ptptn.klu ptptn xde, sape nk tolong kita? Pikir x?


Msa stdy dlu bkn men njoy gna duit ptptn.beli hp la beli laptop la sampaikan xabis sem lg duit dah abis.haa tu duit sape korg gune? Duit ptptn jg kn?


Weh bsyukur la skit! Ptptn dh byk ringankan beban mak bapak kita.yg kaya tu xyah masok cte ar tp yg mak ayah dia kje kampung je ngan anak rmi mna nk cekau duit nk byr n tampung anak masuk u ? Ptptn dah byk tlg ringankan beban kita..korg je xsdar.


As for me, wpon my dad mampu nk tampung stdy aku tp aku tetap amik ptptn.sbb pe? Sbb.. Klu dh tau dri tu nk bjaya, berusaha la sdri.bla dh jd degree holder leh la bayo blk.xlah nyusahkan parents kn.tau bhutang tau la bayo.


Klu ptptm xde, sape nk bg korg income stdy weh? Ingt x rmaja dlu2 time xde ptptn.pnya la susah nk masuk u smbg stdy.duit xde nye pasal.biasiswa? Toksah cte la..bkn sng nk dpt.dgn adanya ptptn ni la br org kita mampu masuk stdy kt u.xsyukur lg keeee? Klu ptptn dah mansuh, kita nk mnta duit sape smbung stdy? Yg usulkan agenda pemansuhan ni nk ke tanggung kite? Ntah2 pndang mslh kite pn x.


Tpulg la kt korg nk pkir cane.korg mmg dh lepas..nt anak cucu korg nk stdy xde duit, xde ptptn.masa tu toksahla nk merayu kt bersamamu ke aduan rakyat ke sbb ni suma kptsn korg yg xbrp nk pkir.i suggest tem tu korg g jmpa insan btuah yg suh mansuhkan ptptn ni mnta duit kt dia biaya anak korg stdy.nak ke dia.


For me, aku sgt bterima kasih sbb ptptn dh byk mringankn beban aku msa stdy dlu.and now wpon aku xkje ag tp dah kira nk byr lik pnjaman.


P/s: jadilah manusia yg tahu bsyukur dan bterima kasih


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment