Lilypie First Birthday tickers

♥♥♥ ini belog cik chee quey ♥♥♥

My photo
i am fauzan wifey. alysha mommy & sawaladi daughter. i know what is the best for my family and for my beloved princess nuralysha soffiya. bcause i always believe that mommy know the best.

Thursday, July 26, 2012

SUNGKAI dengan family hubby

assalammualaikum wbt
xsangka sdar xsdar rupanya harini dah masuk hari ke 6 kita berpuasa
cepatnya masa berlalu kn?
dan aku pulak nampak sgt la jarang nk mengupdate blog, dah hari k2 6 baru nk cte sal puasa hari pertama

ok3..jgn biarkan eden melalut sampai ke laut
alkisahnya bermula apabila aku & hubby balik kg belah mak dia, kat Weston, Beaufort.
dah jadi cam kebiasaan adik-beradik dorg la klu sungkai a.k.a buka puasa hari pertama mesti kmpul ramai2 pastu sungkai sama2
klu tahun lepas aku ngan MIL je bunga antara kumbang2 yg ada
tahun ni nampaknya dah jadi mcm seri sbb ada pertambahan biras, dan adik2 ppuan hubby yg dlu merantau jauh study kt tempat lain.
oh ya jgn lupa, tahun ni ada pertambahan special punya, alysha ku sayang hehehe

so bila adik bradik dh bkumpul, dgn badan yg kebanyakannya plus size tu
rumah MIL yg slalunya sunyi dah jadi huru hara
bila menantu dah amik alih dapur, mmg havoc la dapur tu ngan suasana meriah ciptaan kitorng berdua
hah yg tu baru ada 2 org menantu, aku ngan aby ( adik ipar nya hubby)
pasni insyallah nk tmbah lg 2... habislaa, blh rntuh setiap ceruk rumah MIL aku

mmg best gile ar sungkai haritu, masakan simple je. aku masak nasi goreng ngan ayam tomato.
birasku yg comel si aby plak masak udang celup tepung yg mmg walaweh sedddap ngan sayur taugeh, dan juga sambal mangga
adik ipar aku lak merangkap lakinya c aby ni sibuk bt air buah ngan air kelapa. mula2 aman je dapur tu tp bila adik ipar aku dah masuk dapur, siapla...ketepi semua!! laluan berat nk lalu hahaha
MIL lak sibuk bt kuih bugis. oppss sorry, aku mmg xtau nama kuih ni. tnya kt MIL pn dia xtau, dia ckp kuih tu member dia bangsa bugis yg ajar so kitorang panggil la kuih bugis. tp sedap wa kata lu. mmg byk wa mkn kuih tu, rasa rugi plak xsnap pic kuih tu kn huhu

masa sungkai tu, ya ampun... berebut ko!! hahahaha
mcm xckup mknn je padahal makanan mmg byk gila
besa la nafsu hari pertama

rsa best + rindu nk balik bersungkai ramai2 mcm tu
this week balik kg aku lak.. hah yg ni sure la akan ada kes menganiaya anak buah jeng jeng jeng
next week mmg blk kg hubby lg, ada kenduri arwah
tp.....
suasana xkan sama mcm kali ni
bila kitorg je adik bradik yg bkumpul mmg meriah gila, happy!
tp bila ada extra family ikut blk kg...hampeh la jwbnya
sabooo je lerr..
adik beradik hubby. oh gmbar biras lom ada time ni,hehehe
hehe yg penting, kita selamat menjalani ibadah puasa dengan jayanya! yeah!

No comments:

Post a Comment