Lilypie First Birthday tickers

♥♥♥ ini belog cik chee quey ♥♥♥

My photo
i am fauzan wifey. alysha mommy & sawaladi daughter. i know what is the best for my family and for my beloved princess nuralysha soffiya. bcause i always believe that mommy know the best.

Friday, July 20, 2012

Alysha 5 Month~


Assalammualaikum W.B.T...
dan salam 1 malaysia !
cewah!! semangat aku cam nak bg ucapan kemerdekaan la plak hahaha
mentang2 la bulan ni bulan ambang kemerdekaan lol
okay, cut the crap! aku bukan nk story sal mende alah merdeka nih, aku nk share story sal my lil princess alysha.

selangkah kaki memasuki bulan Julai, secara xlangsung alysha yg dlu kecik cenonet je masa lahir skang dah menginjak ke 5 bulan.
wah cepatnya masa berlalu~

mmg byk progress alysha semenjak dah masuk 5 bulan ni
1st, alysha klu tem tdo dah xtetap 1 posisi cam dlu. kejap2 nak bpusing, nak meniarap. gundah sungguh. boleh2 aritu mmg aku tkejut bila sedar2 je tgk alysha dah ada kat atas tangan. Bila aku tnya incik hubby,nape letak baby kt tgn aku. Dia kata aku yg letak sdri. hah, sudah, ni kes meniarap nk turun dr tilam sdri la tu. bahaya woo cmtu. Thats why klu dia tdo skang ni aku mmg akan observe dia.xbrani nk tggal sorg2. Lagi satu habit dia ni, suka meniarap tem tdo, tu yg kena alert habis. Sebab tu bila hubby kata nk beli playpen dia, aku xsetuju. Biar anak tu dah pandai merangkak then br leh pindahkan tmpt tdo.

2nd, dia dah start mamam dah skang ni. okay, part ni aku tau ramai org xsetuju bg baby mam sebelum 6m. klu post kt fb sure mcm2 dorang akan blame. korang kena ingat, perkembangan setiap anak itu berbeza. Paed pon cakap, baby dah boleh mam start 4-6 m. tp tu pon korg kena tgk & faham psal kemahuan anak tu sdri. Anak kita, sure kita tahu kan ? if ur baby refuse to eat tp awk masih nk paksa2, hah tu xbleh la. mcm alysha ni, Alhamdulillah, sejak aku start bg mam, poo poo dia ok, xde pon masalah sembelit. xde sape nak anak dia sakit kn, apa yg aku pcaya, wutever it is moms knows the best for their children.

3rd, dia xnak mnum susu fm lactogen dah. dia mmg reject abs la. then aku try bg dia susu dumex. Mmg la dia berselera abis, tp mslhnya dia susah nk poo poo..ohh ksian. pastu bila aku servay susu kat sunny supermarket, last2 aku & hubby decide bg dia try susu enfalac. Alhamdulillah, poo poo dia ok. selera dia pon okay. demand sgguh anak aku nk yg mahal! huhu

4th, alysha dah pndai bergulik satu rumah. pastu klu letak dlm walker, mmg dah bergerak dr one side ke one side. cepat anak mommy ni pndai ea, syukur alhamdulillah

xsabar nk tgu kepandaian dia yg len, musim raya nt dia dh 6m.yeah.cpt la baby mbesar, leh g jalan2 ngan mommy, shopping sama2 hehehe




No comments:

Post a Comment